Nu är vi färdiga med vår kundundersökning som startade i februari och vi vill rikta ett stort tack till alla kunder som tog sig tid att svara.
Det var över 300 kunder som svarade vilket vi är väldigt nöjda med och responsen har varit bra.

Nedan kommer några saker som vi vill lyfta från undersökningen

Fibernät
89% av de svarande kunderna använder fibernätet vilket vi ser som väldigt positivt.
De som inte utnyttjar fibernätet uppger skäl som att man har befintliga avtal med andra internetleverantörer.

Fjärrvärme
När det gäller fjärrvärmen så upplever kunderna en hög grad av pålitlighet.
Detta positiva resultat tyder på att fjärrvärme från oss anses vara tillförlitligt av kunderna och värdesätts högt då den garanterar en trygg och stabil värmeförsörjning.

Elhandel
Nästan alla kände till att vi säljer el och att vi är den lokala elhandlaren med lokal kundservice.
De som fortfarande inte hade valt oss som elhandlare uppger främst att det känns omständligt att byta och att de helt enkelt inte orkat ta tag i det.

Enkelt att byta
Här vill vi upplysa hur enkelt det faktiskt är att byta till oss.
Du behöver inte ha koll på vad du har för avtal med din nuvarande leverantör och inte heller kontakta dem. Vi gör det åt dig.

  • Om du vet vilket typ av avtal du har och vet när du är fri att byta leverantör – ring oss på 0372-600600
  • Om du inte vet viket typ av avtal du har så fyll i vår fullmakt på hemsidan. Klicka här!

Smidigare än så blir det inte!

Har du frågor är du självklart välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig direkt.

 

Tisdagen den 9 april samt onsdagen den 10 april hade vi en störning på fjärrvärmenätet.

Tisdagens strömavbrott skapade problem för fjärrvärmeproduktionen.

Viss utrustning kom inte igång efter strömavbrottet och vi fick problem som varade även över onsdagen.

Detta innebär att våra kunder hade varken värme eller varmvatten under en period.

Från onsdag kl 20:00 ska ingen ha störningar av fjärrvärmeleverans längre.

Rickard och Fredrik, försäljningsavdelningen

 

Många förknippar Ljungby Energi med elnät, fjärrvärme och fiber. Men visste du att Ljungby Energi även är den enda lokala elhandlaren i Ljungby kommun?

Nedan besvarar vi på några vanliga frågor kring elhandel.

 

Vad är skillnaden mellan timpris och rörligt pris?

Det som skiljer timpris och rörligt pris är att med timpris betalar du det pris som gäller just den timmen då du förbrukar elen. Medan rörligt pris är ett genomsnittspris på månadens alla timmar. Med ett rörligt pris spelar det därmed ingen roll när på dygnet du förbrukar din el.

 

Vad passar dig bäst?

Vad som passar dig bäst beror bland annat på hur mycket du kan styra din förbrukning.

 

Kan jag få reda på elpriset för aktuell månad?

Nej, det kan du tyvärr inte eftersom alla månadens timmar måste vara prissatta och förbrukade innan vi kan summera ditt pris. Därför kan vi bara presentera priset för föregående månad. På vår hemsida kan du se hur priset har förändrats det senaste året.

 

Vad kan påverka elpriset?

Några faktorer som kan påverka elpriset är kapaciteten på elproduktion. Numera har exempelvis vind och vattentillgång väldigt stor påverkan på priset. Även när efterfrågan på el är hög så ökar priserna.

 

Bli kund idag!

Vill du bli en av våra över 4000 elhandelskunder så kontakta oss idag så hjälper vi dig! Klicka här för att teckna direkt.

 

Miljömärkt el

All el vi säljer är 100 % förnybar. Dessutom erbjuder vi ett konkurrenskraftigt pris och är mer än ofta billigare än de stora jättarna på marknaden.